هزار و ۳۰۰ تاکسی و ون در سراسر حوزه انتخابیه کلانشهر کرج فعال هستند

سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری کرج گفت: هزار و ۳۰۰ تاکسی و ون در سراسر حوزه انتخابیه کلانشهر کرج فعال خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز منوچهر خسروزاده، اظهار داشت: از سوی سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری کرج  هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی و خودروی ون در اختیار ستاد انتخاباتی شهرستان کرج قرار می‌گیرد و جمعه صبح در کنار صندوق‌ها ستاد انتخابات شهرستان کرج را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: خودرو ها شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص برای تامین هزینه مالی تاکسی‌ها انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. برای هر تاکسی ۲۶۰ هزار تومان و برای هر دستگاه  ون در روز انتخابات، ۳۲۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مقام مسؤول در بخش دیگری در خصوص بیمه تاکسی‌ها، یادآور شد: موضوع بیمه تاکسی‌ها باید از وزارت کشور انجام شود و هزینه‌ها باید توسط دولت تأمین شود که هنوز در این خصوص چیزی اعلام نشده است.  در این مورد وظیفه سازمان حمل و نقل چیزی جز پیگیری نیست که تا کنون ۴ مکاتبه توسط سازمان با وزارت کشور  انجام شده است.

وی در ادامه در مورد تعویض تاکسی های فرسوده پیکان، گفت: برای تعویض  تاکسی های فرسوده شهر  کرج ۳۰ میلیون تومان از طریق سازمان و ۳۰ میلیون تومان از سوی بانک مهر، در مجموع ۶۰ میلیون تومان  در اختیار مالکان پیکان تاکسی  ها قرار می گیرد اما با توجه به اینکه این مبلغ با نرخ ارزش تاکسی ها برای خرید تاکسی صفر کافی نیست، الزامی برای خرید تاکسی صفر برای مالکان این خودروها  وجود ندارد و فقط باید خودرویی بخرد که فرسوده نباشد.

خسروزاده در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های فرسوده، گفت: شهرداری کرج هر دستگاه اتوبوس را با قیمت حدود ۴ میلیارد تومان خریداری می‌کند و ۵۰ دستگاه اخیر، هر دستگاه اتوبوس با قیمت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده، بر این اساس بازسازی اتوبوس‌های فرسوده با هزینه کمتری انجام می‌شود که در این راستا ۱۱۰ دستگاه اتوبوس فرسوده به شرکت شهاب خودرو و ۶۰ دستگاه خودروی بنز برای بازسازی به ایران  خودرو ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته نگاه شورا و شهرداری به حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مثبت بوده است، ادامه داد: چند میلیارد خرید اتوبوس داشته‌ایم که در چند مرحله یکبار ۱۵ دستگاه، یکبار ۸۱ دستگاه خریداری و اخیرا قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری کرج منعقد شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اتوبوس‌های خریداری شده و بازسازی اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری کرج که تا حدود آذرماه انجام می شود، نوسازی ناوگان تقرببا کامل خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.