سو استفاده از اسناد ملکی به بهانه وام

فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای به بهانه وام های کلان با معرفی خود ببه عنوان کارمند رسمی بانک خبر داد.

سردار “عباسعلی محمدیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری همگام ببا البرز اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کلانتري 46 دهقان ويلا به پايگاه دوم پليس آگاهي استان البرز، بررسي موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی جزئیات این پرونده محرز شد که متهم خود را کارمند رسمي شعب یکی از بانک ها در استان البرز معرفي کرده و با شگرد تهيه وام با گرفتن ودیعه و اسناد و مدارک ملکی آن ها به بهانه ضمانت برای دریافت وام، اقدام به کلاهبرداري از طعمه های خود کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: بلافاصله موضوع پيگيري و در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد که وی به دليل داشتن چهره موجه متهم، به وی اعتماد کرده و اقدام به پرداخت وجه و نيز تحويل اسناد مالکيت املاک خود به متهم کرده، لذا اقدامات پليسي گسترده برای یافتن ردی از وی آغاز و در نهایت در یک اقدام غافلگیرانه در یکی از شهرهای استان البرز دستگیر شد.

سردار محمدیان تصصریح کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از 4 نفر به مبلغ 40 میلیارد ریال اذعان داشت که پس از دريافت پول و اسناد ملکی از شکات به بهانه دریافت وام های کلان، از اسناد آن ها سوء استفاده کرده و در ادامه با اسناد جعلی اقدام به معامله باغ و ویلا در شمال کشور کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که متهم به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد عنوان کرد: عدم پايبندي برخي افراد به پي جويي هاي قانوني از قبيل گرفتن وام در چهارچوب قانون و با توجه به شگرد برخي از کلاهبرداران و اعتماد عموم مردم نسبت به ظاهر افراد که ممکن است با ظاهري موجه و با خوش صحبتي باعث اغفال آنان شوند، شاهد سوء استفاده افراد شیاد در این موارد هستیم که لزوم توجه به توصیه و هشدارهای پلیسی عامل مهمی در کاهش جرایم از جمله کلاهبرداری است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.