18 درصدر از روغنهای وارداتی از کشور مالزی تامین می شود

زیر صادرات و واردات گیاهان غیر غذایی کشور مالزی گفت: از 35 درصدی روغنی که وارد ایران می شود 18 درصد از مالزی بوده است

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز  از کرج datuk zuraida kamaruddin در سمینار پالم که بین ایران و مالزی در تهران برگزار شد، با اشاربه اینکه صنعت روغن در مالزی گسترش پیدا کرده است، اظهار داشت: کشور مالزی در زمینه های مختلف یک پارتنر برای کشور ایران است و برای اولین بار سمینار روغن پالم در ایرا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود چالش هایی که این دو کشور دارد تلاش می کنیم همدیگر را حمایت کنیم و اعتقاد داریم می توانیم همکاریهای بیشتری در زمینه های مختلف با ایران داشته باشیم، افزود: کشور ایران برای مالزی یک هدف بزرگ محسوب می شود و با حجم صادراتی که به ایران وجود دارد او یک بخش بزرگی برای صادرات است.

وزیر صادرات و واردات گیاهان غیر غذایی کشور مالزی بیان اینکه از متخصصین ایرانی در ضمینه تولید روغن پالم نیز استفاده می شود تا در صنعت غذای ایرانی این صنعت نیز معرفی شود، گفت: در ماههای اخیر یکسری پویایی در روابط بین المللی ایجاد شده است که با روشهای جدی سبب کم شدن پاندمی کرونا و بهتر و بیشتر شدن روابط تجاری بین دو کشور می شود.

وی با بیان اینکه  کشوراز 35 درصدی روغنی که وارد ایران می شود 18 درصد از مالزی بوده است، گفت: ارتباط قوی بین تامین کنندگان باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ایران بازاری است که می تواند همکاری خوبی با مالزی درصنعت روغن پالم را داشته باشد و اعتقاد داریم که هر روغن خوراکی بازار خود را دارد و همه باید این صنعت را پایدار کنیم و این روغن باید تولیدی سالم داشته باشد، عنوان کرد: بندر چابهار با توجه به اینکه به ابهای آزاد دسترسی دارد می تواند به یک بندر تجاری خوب تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ما با توجه به تحریم ها می خواهیم تبادلات خود را انجام دهیم و اعتقاد داریم ایران بازار خوبی برای گسترش برخی صادرات ما محسوب می شود و تلاش می کنم میزان واردات به ایران را گسترش دهیم، افزود: امیدواریم ایران محدودیت 30 درصدی که برای روغن دارد را افزایش دهد و تعرفه های 40 درصدی را کاهش دهد تا سطح صادرات روغن پالم به ایران بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ایران سیب و کیوی به کشور مالزی صادرات دارد و امیدواریم این صادات به قوت خود بیشتر شود، گفت: امیدواریم این سمینار دارای خروجی خوبی باشد و سبب ارتقا تجارت روغن پالم به ایران شود.

زیر صادرات و واردات گیاهان غیر غذایی کشور مالزی با بیان اینکه کشور مالزی یک کشور پیشرفته است و به کیفیت کار و نیروی کار توجه زیادی دارد و دارای استاندارهای امریکا است، افزود: ما تمام اقداماتی که در ضمینه کیفیت روغن پالم انجام شده است را ارائه می دهیم زیرا روغن پالم دارای استانداردهای جهانی است و این تفکر که روغن پالم سبب جنگل زدایی می شود اشتباه  و نادرست است.

وی  با توجه به اینکه با افزایش جمعیت روغن نیز نیاز است و ما باید با هم رقابت نکنیم و در کنار هم و تکمیل کننده یکدیگر باشیم و همچنین سلامت روغن پالم برای ما بسیار مهم است، گفت: ایران می تواند گزینه خوبی برای ارتقا بیشتری همکاری مالزی در ضمینه های مختلف باشد و با توجه به اینکه ایران دارای موقعیت استراتژیکی خاصی  است می تواند بازار هدف خوبی برای این روغن محسوب شود.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات به عمل امده این روغن سبب کاهش سرطان و حمله قلبی می شود و دارای یکسری انتی اکسیدان ها است که می تواند مفید باشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهی پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.