نا گفته های رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی البرز

به گزارش همگام با البرز دکتر حسین کریم در نشئت خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان البرز از معدود استان هایی است که مزیت های بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: البرز به ظاهر استانی کوچک و حاشیه ای برای پایتخت است اما اینگونه نیست، چرا که بسیاری از امور پایتخت از البرز اجرایی می شود و بسیاری از ثروت تهران در البرز خوابیده است.

وی با بیان اینکه البرز مرکز اصلی صنعت کشور است و در کل فرصت های بیشماری در این استان نهفته است، گفت: اما با وجود چنین پتانسیل هایی نظم و انضباط که مدنظر است، در این استان وجود ندارد و برای خروج از سنتی بودن راه درازی در پیش است.

وی با عقب گردی به حدود یکسال پیش در مورد دلیل کنار گذاشتنش از سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استعفا ندادم بلکه مرا جابجا کردند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی البرز با این توضیح که سلامت مردم و شرایط مملکت برای من مهم بود و دنبال میز قدرت و منصب نبودم، افزود: در مدت حضورم در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز بر پایبندی به رسالت خود باقی ماندم و همین موجب شد که خیلی ها با من دچار مشکل شوند؛ چون حاضر به انجام خواسته های آن عده خاص نبودم.

وی ادامه داد: زمانی که داشتم به البر می آمدم در حال گذراندن دوره فلوشیپ پیوند بودم و شش ماه مانده بود که دوره درس مندر آن مقطع تمام شود و آن زمان پیشنهاد کار جدید از وزارتخانه داشتم و در نهایت با ورود دکتر نمکی و پیگیری های مجدد از سوی وزارتخانه پیشنهاداتی برای گیلان، فارس، البرز و …داشتم که در نهایت به البرز آمدم.

دکتر کریم با بیان اینکه در همان ابتدای کار از سوی وزارتخانه به من گوشزد شده بود که به محض ورود به البرز و قرار گرفتن در جایگاه ریاست دانشگاه با جالش هایی مواجه خواهم شد و حتی ممکن است پرونده سازی هایی برام درست شود، گفت: البته در کل کشور چنین روندی وجود دارد و وقتی وارد لانه زنبورها شوی، نیش آم نصیبت می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی از البرز کار را شروع کردم البته وضع دانشگاه خیلی بدتر بود و در واقع همانند یک شرکت سهامی بود که آزمایشگاه، بیمارستان ها و یا رادیولوژی آن هر کدام در اختیار دیگری بود و هر کدام ناهمگونی با باقی بخش ها داشت.

ریاست پیشین دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: ماهانه هر کدام از سهم داران برای دریافت طلب های میلیاردی خود به دانشگاه مراجعه می کردند ‌و این موجب میشد که هزینه برای دیگر کارها باقی نماند و حتی به تراز منفی برسیم.

وی توضیح داد: زمانی که دانشگاه علوم پزشکی البرز را در از ریاست پیشین آن تحویل گرفتم، میزان تراز منفی دانشگاه بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان بود و این تنها بدهی های باقیمانده از قبل بود.در این میان خیلی ها به من گفتند که بر منصبی که عهده دار شده ام، بنشین و به آنچه گذشته و بدهی های که از قبل به بار آمده کاری هم کاری نداشته باشم.

دکتر کریم بیان کرد: پشت هر کدام از قراردادها کوهی از مشکلات و داستان ها بود، هر قراردادی را که ابطال می کردم کلی داستان درست می شد،با ابطال هر کدام روز به روز بر لیست دشمنانم و حجم شرارت ها و سنگ اندازی و مانع تراشی آنها برای پیشبرد کارها بیشتر می شد.

وی ادامه داد: زمانی که دیگر به آخرین روزهای کاریم در دانشگاه علوم پزشکی البرز نزدیک می شدم تنها دو قرارداد ابطال نشده باقی مانده بود، یک مورد مربوط به بیمارستان امام حسین(ع) بود.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه گفت: یک سری افراد از داخل و خارج استان که می خواستند جلوی ابطال قراردادها را بگیرند متاسفانه با ارسال یکسری گزارش های نادرست و وارونه جلوه دادن اقدامات انجام شده دست آویزی برای خود درست کردند و موجب شد که از سوی وزیر بهداشت فرا خوانده شوم.

وی توضیح داد: در پاسخ وزیر بهداشت به اینکه ارسال این گزارش ها در پاسخ به چه مواردی است، گفتم دقیقا همان اتفاقی افتاد که روز اول در مورد اذیت و آزارهایی که در البرز خواهم دید، به من گوشزد کرده بودید.

دکتر کریم عنوان کرد: حتی کارشناسانی هم از سوی وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی البرز آمدند و تمام پرونده ها را بررسی کردند، اما به هیچ مورد مثبتی نرسیدند و به وزیر پاسخ دادند که همه گزارش ها و تمهت ها دروغ محض بوده است.

وی در ادامه گفت: به وزیر گفتم من با همین شرایط ادامه خواهم داد، اما خود وزیر اصرار داشتند که زیر بار این فشار و شرایط و ارسال گزارش ها نمی توانند شرایط را تحمل کنند و همین موجب جابجایی من شد و البته از کلی دغدغه های سنگین که داشتم رها شدم.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به شرایط سختی که در زمان ریاستش در این دانشگاه به دلیل شیوع کرونا برای کنترل اوضاع بهداشت و درمان البرز داشت، افزود: در آن شرایط در زمینه کارهای عمرانی کلینیک بیمارستان شهید رجایی را راه اندازی کردیم و معاونت غذا و دارو در محل جدید مستقر شد و شبکه بهداشت و درمان فردیس هم راه اندازی شد‌.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیمارستان فردیس علیرغم دریافت تمامی اعتباراتی که برای ساخت آن توانستیم دریافت کنیم، جای تعجب دارد که چرا هنوز به افتتاح نرسیده است، گفت: از طرفی در بحث ساخت مجموعه های دانشگاهی هم ساخت یک دانشکده دندانپزشکی بسیار ویژه را داریم.

دکتر کریم افزود: تراز منفی که در زمان شروع ریاستم در دانشگاه بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان بود را با لغو قراردادها و اعمال یکسری صرفه جویی ها به هنگام خداحافظی با این جایگاه به ۸۰ میلیارد تومان رساندم.

وی تشریح کرد: مهمترین مسئله برای یک مدیر این است که کاملا به کار خود مسلط باشد و برای کار خود زمان کافی هم بگذارد، از طرفی تعهد به مسئولیت، صداقت و مردمی بودن جزو مشخصه های او باشد تا به نتیجه مثبت برسد، باید این خصوصیت در یک مدیر سنجش شود و برای قضاوت سیستم دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمان مدیریت من و مدیریت کنونی باید به این پارامترها توجه کرد.

‌رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی البرز اشاره کرد: برای جذب اعتبارات و امکانات در یک سیستم باید مجموعه ای از عوامل و اداره ها کنار هم باشد تا کار بزرگ بر مبنای جذب اعتبارات ویژه برای تحولات بزرگ سازندا صورت گیرد، در این میان نیاز به حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس، شهرداری و … ‌‌‌ است اما در این مورد در البرز هر نهادی جزیره ای عمل می کردند.

وی ادامه داد: در کرمانشاه اجرای۴۰۰ پروژه و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار را برای آن استان در زمان تصدی کرسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان به انجام رساندم که کرمانشاه را به تحول عظیم در حوزه بهداشت و درمان و سلامت رساند.

دکتر کریم افزود: زمانی که برای پیشبرد اقدامی به موانعی برخورد می کردم ، از افکار عمومی کمک می گرفتم و آنها را میدان دعوت می کردم تا به عکس العمل در برابر خواسته ها برسیم و راه انداختن این موج مردمی و مطالبه گر خیلی مواقع کارساز بود.

…. با بیان اینکه عقب نشینی از مطالبه گری های مردمی به مروز موجب سکوت محض در شهر و رضایتمندی ظاهری و نارضایتی های باطنی جامعه می شود و متاسفانه البرز امروز دچار آن شده است، گفت: اصحاب رسانه کلیدی ترین کانون حل مشکلات جامعه هستند چون می توانند مطالبه پازل ذهن های آشفته جامعه را از مسئولان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در همان ابتدای شیوع کرونا در استان های مجاور مانند قم و استان های شمالی از جمله مازندران و آمار بالای ابتلا توانستیم شرایط را در البرز کنترل کنیم؛ افزود: همان ابتدای کار اخطار دادم که باید در شهرهای استان چه کارهایی انجام شود و چه محدودیت هایی را اعمال کنیم تا دچار سونامی کرونا و افزایش آمار ابتلا نشویم و افکار عمومی را نسبت به این هشدارها روشنگری کردم.

وی با بیان اینکه همان زمان اخطارهایی دریافت کردم که خبرنگاران را مجدد جمع کنید و بگویید که صحبت هایتان اشتباه بوده است، افزود: در پاس‌های گفتم که به هیچ عنوان حرفم را پس نمی گیرم، اگر کمک های اصحاب رسانه نبود به هیچ عنوان نمی توانستی در ماه های اول شیوع بیماری کرونا شرایط را کنترل کنیم.

تماس با ما

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.