در کشور 2 زمین استاندارد گلف وجود دارد 

دبیر فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران از وجود 2 زمین استاندارد گلف در کشور خبر داد و گفت: به دلیل مساحت بسیار زیاد برای این ورزش زمین مناسبی جز این دو زمین در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج مهرداد جمشیدی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری مجمع انتخاباتی هئیت گلف استان البرز با اشاره به اینکه ارتقاع چند پله ای هییت گلف استان البرز قابل تقدیر بوده است، اظهار داشت: استان البرز دارای فرصتها و‌ظرفیتهای بسیار خوبی است که باید در راستای کمک به هییت های ورزشی و الگوسازی ورزش برای جوانان و نوجوانان در سطح جامعه استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد فعالیت ها گلف در زمین چمن گلف ورزشگاه انقلاب تهران انجام می شود، افزود: استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت می تواند از این زمین به نحو احسنت استفاده کند.

 

دبیر فدراسیون گلف کشور گفت: فضا های سبز بسیار زیادی در استان البرز وجود دارد که هییت گلف البرز می تواند از آن برای فعالیت های خود استفاده کند.

 

جمشیدی با بیان اینکه در طول سنوات گذشته در ورزش کشور افت شدید ورزش به دلیل ابتلا به حواشی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران و‌مسئولین از این حواشی باید پرهیز کنند تا ورزش کشور بتواند با فکر و ذهن باز به جایگاه های جهانی دست پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه هیئت گلف البرز در سنوات گذشته به دلیل نبود زیر ساخت ها و نبود امکانات ورزشی زیر سایه استان تهران بوده و از امکانات استان تهران استفاده می کرده است، افزود: اما امروز با تقویت زیر ساختها در زمینه مینی گلف خودکفا شده و در هر ۴ رشته گلف،ودبال،بهکاپ و کروکت در این استان فعال است.

 

وی بیان کرد:فدراسیون گلف هر سال در برنامه توسعه ۴ ساله ی خود در ۷ محور مختلف استعداد یابی ،توسعه ورزش همگانی، توسعه قهرمانی و اعزام های برون مرزی و‌غیره نیز مطابق با سنوات گذشته با ۱۳۰ آیتم اجرایی تدوین شده است که ۸۰ درصد از فعالیت های آن به اجرا درآمده است.

 

دبیر فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به زودی اردوی تدارکاتی انتخاباتی برای تیم های ملی بانوان و اعزام‌ برون مرزی انجام خواهد شد، گفت: مسابقات قهرمان کشوری آقایان نیز در تابستان امسال در ۳رده زیر ۱۸ سال و ۱۸ تا۵۵ و بالای ۵۵ سال نیز در مسابقات فهرمانی کشوری نیز انجام می شود که در استانهای تبریز و آذربایجان غربی میزبان این مسابقات در کشور هستند.

 

وی در ادامه با توجه به اینکه برای احداث زمین گلف نیاز به مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار زمین است و متاسفانه این مساحت در کشور به سختی یافت می شود، بیان کرد: در سال گذشته مجموعه آیلند در پرند با مشارکت فدراسیون گلف کشور افتتاح شد که در استان تهران در حال حاضر ۲ زمین گلف وجود دارد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه جدید استعدادیابی به مدت ۶ ماه در دستور کار قرار گرفته است و ۹ مربی استعداد یاب از ۲۵ استان کشور فعالیت خواهند کرد که پیش بینی می شود ۵۰۰ نفر به جامعه اماری زیر ۱۸ سال هییت گلف کشور اضافه خواهد شد،افزود: استان البرز رتبه دهم را در هییت گلف در کشور از آن خود مرده است.

 

در این جلسه رضا عباس زاده با ۱۸ رای با اکثریت آرا به عنوان رییس هئیت گلف استان البرز انتخاب شد.

 

پایگاه خبری البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.