۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی  دپو شده در کرج کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسی این سازمان و دیگر دستگاه‌های همکار در سه انبار واقع در شهرستان کرج مقدار ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی مشمول، کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج،رامین ربیعی، امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: موجودی این انبارها در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده اند و با توجه به آنکه کالاهای اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها الزامی است.

وی افزود: در اولین انبار ۱۶۰ هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز ۲۲ هزار کیلوگرم برنج به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم عنوان کرد: در این انبار نیز به میزان ۹۲ هزار کیلوگرم روغن نباتی و ۶۳۷ هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش ۵۸ میلیارد ریال کشف شد.

وی گفت: ارزش وزنی این کالاها ۹۱۲ هزارکیلوگرم و ارزش ریالی آن ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه جزو کالاهای اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت،‌ تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آنها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها اعمال می‌شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرزادا.مه داد: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالاهای مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.