نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر البرزی تجلیل شدند

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، جمعی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر البرزی در همایش تجلیل از منتخبان جشنواره ها و رویدادهای علمی روز دوشنبه تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سلیمان رستمیان ظهر امروز در همایش تجلیل از منتخبین جشنواره ها و رویدادهای علمی و حمایت از آثار نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر البرز ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم تجلیل و تکریم از سرآمدان و نخبگان اهل قلم، هنر و علم است. حاضران، جمع خاصی هستند که توانایی های بسیاری در عرصه های مختلف علمی، فکری و فرهنگی دارند.

وی تکریم و تجلیل از این افراد را تجلیل از علم، فناوری، ارزشمندی و توانمندی آن ها دانست و با تاکید بر ضرورت تلاش همه مسوولین در این زمینه بافزود: امید است با تعاون و ارتباط سرآمدان و نخبگان با بنیاد شهید و امور ایثارگران، در راستای توسعه فردی و پیشبرد فعالیت های آن ها حمایت های لازم به عمل آید و بتوانیم گامی موثر در جهت توسعه فردی و ارتقای جایگاه فکری آن ها برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به انتظارات این جامعه از مجموعه بنیاد شهید و برخی انتقادات آن ها، تصریح کرد: بنیاد شهید در این زمینه با محدودیت هایی مواجه بوده و اصلی ترین ماموریت آن تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تبلیغ آثار آنها و تکریم خانواده های شهیدان، ابزاری برای تحقق این هدف است.

رستمیان با بیان اینکه جریان فرهنگی حاکم بر کشور که همان تشیع است، داعیه دار حرکتی از جریان عاشورا تاکنون است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با توانمندی فکری و علمی و اندیشه ناب توانست انقلابی را در جهان به پیروزی برساند که مشابه آن در دنیا وجود ندارد و دوام و قوام این انقلاب نیز به میزان تحقق آرمان های امام راحل و شهدا بستگی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش در این زمینه خاطرنشان کرد: آنچه که امروز داریم و به آن می بالیم و موجب مجد، عظمت و قدرت ما شده، مدیون ایثار و از خودگذشتگی و مجاهدتی است که خمیر مایه و شالوده ملت ایران است و توسط شهدا و ایثارگران انجام شده و معتقد هستیم که جهت گیری اندیشه سیاسی ما پرهزینه ترین جهت گیری اندیشه سیاسی در جهان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: بی شک کسانی که به هر قیمتی منافع مالی خود را دنبال می کنند، با این تفکر و اندیشه مخالف هستند. بهترین جوانان و نوجوانان کشور ما از پشت میزهای دانشگاه ها، مدارس و دبیرستان ها برخاستند و با اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل در برابر دشمن قرار گرفتند و به نبرد پرداختند و بعضا جان شیرین خود را نیز فدا کردند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است در این مسیر فعالیت کنیم، باید از بسیاری از عافیت طلبی های خود بگذاریم یا با مطالعه و شناخت این موضوع را پذیرفته باشیم اما امروز شاهد یک سطحی نگری به ویژه در فضای مجازی هستیم و بسیاری از اقداماتی که در گذشته ارزش محسوب می شده این روزها بدون هیچ توجیه اساسی و ریشه دار و دلیل منطقی و علمی زیر سوال می رود.

رستمیان با بیان اینکه همه کسانی که در این نظام کار می کنند، با فساد و اینگونه مسائل مخالف هستند و این موارد را تایید نمی کنند، افزود: اما بعضا به دلیل ورود جریان نفوذ برخی موضوعات زیر سوال می روند اما ما باید اصل موضوع را دریابیم که شهدا و ایثارگران برای یک آرمان مقدس به نبرد با دشمن پرداختن و هزینه های بسیاری نیز در این مسیر داده ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: مسوولیت کسانی که دستی بر قلم، علم، اندیشه و نوآوری دارند این است که این مسائل و موضوعات را به صورت ریشه ای از نظر علمی و با شناخت کافی بررسی کنند و تحت تاثیر جو جریان حاکم بر جامعه قرار نگیرند. انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی به شمار می رود که از بطن مردم و مساجد برخاست و متولیان آن منفعت ادی برای خود پیش بینی نکرده بودند.
وی با بیان اینکه در شرایط امروز که با گذر زمان، نوع نگاه و رفتار و افکار نسل های جدید در حال تغییر است، مسوولیت شما بسیار سنگین می شود، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات، تلاش دشمن بر آن است که این رویداد سیاسی کمرنگ شود و مشارکت ها کاهش یابد اما هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم باید برای ترغیب مردم و افزایش مشارکت آن ها تلاش کنیم.

گفتنی است این مراسم از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان البرز، منتخبین جشنواره رویش ملی دانش آموزی مدارس شاهد تحت عنوان من می نویسم، جشنواره شهید پیشرفت، جشنواره رویش، چهارمین رویداد استارت آپی استان و نیز داوران رویدادها و جشنواره ها و حمایت از دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر شامل کتب و مقالات علمی برگزار شد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه در حوزه حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به امضای طرفین رسید.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.