کاشت دو میلیون اصله نهال تا پایان سال در استان البرز

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از کاشت دو میلیون اصله نهال تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فرشاد قدوسی با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای نهضت کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور که از سال جاری آغاز شده و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده، مقرر شده است دستگاه های ذیربط از جمله؛ شهرداری ها، دهیاری ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و … نسبت به احصاء درختان مورد نیاز خود اقدام کنند تا با محوریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هماهنگی این دفتر اقدامات آتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به برخی هزینه های اجرای طرح و عدم پیش بینی بودجه برای ادارات مقرر شده است منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به برآورد هزینه لازم اقدام و نتیجه را جهت طرح در شورای برنامه ریزی استان برای تامین ردیف اعتباری اعلام کند.

وی استفاده بهینه از پس آب شهرک های صنعتی از جمله مواردی است که می تواند مسئولان استان را در اجرای موفق این طرح یاری کند. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز خاطر نشان کرد: با توجه به اشراف و نظارت کامل فرمانداران شهرستان استان به محل های مورد نظر اجرای طرح در حوزه های شهری و روستایی شایسته است جلسات مربوطه به دبیری ادارات منابع طبیعی شهرستان و با محوریت فرمانداران برگزار شود.

گفتنی است نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ کلید خورده و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد درخت برسد. در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که اگر هر ایرانی ۳ نهال بکارد و مردم پای کار بیایند این هدف با حمایت و نظارت دستگاه های دولتی به راحتی قابل دسترس است.

پایگاه خبری البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.