در سال گذشته 80 میلیارد تومان به مشاغل خانگی وام پرداخت شده است

مدیر توسعه کارآفرینی واشتغال اداره تعاون استان البرز گفت: در سال گذشته 80 میلیارد تومان از محل تحسیلات به مشاغل خانگی وام پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز ابراهیم شادمهر در حاشیه بازدید از بازارچه برکت در استان البرز با بیان اینکه تهسهیلات مشاغل خانگی از سال 89 در استان کلید خورد و دبیرخانه آن در اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز به صورت سالانه سهمی بابت حوزه تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می کند که این تسهیلات در ابتدای سال جاری ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه سهم تسهیلات امسال برای استان البرز غریب بر 117 میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن به استان تخصیص داده شده است، افزود: تا کنون حدود سه هزار نفر از طریق سامانه مشاغل خانگی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند .

مدیر توسعه کارآفرینی واشتغال اداره تعاون استان البرز گفت: تا این لحظه غریب بر 60 میلیارد تومان به بانک‌های عامل از محل تسهیلات سال جاری معرفی شده است و این کار تا اتمام معرفی‌ها ادامه پیدا می کند و بانکها موظف به پرداخت آن در ظرف یک ماهه آینده هستند.

شادمهر با بیان اینکه سود این وام ها 4 درصد است، عنوان کرد: ما در سال گذشته 80 میلیارد تومان از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت وام داشته ایم که از این تعداد بیش از 1200 تولید کننده یا صاحب مشاغل خانگی استان بوده اند.

وی با توجه به اینکه از ابتدای سال گذشته تا 5 ماهه امسال حدود 10 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی برای هم استانی‌ها در استان البرز صادر شده است، افزود: همه ی متقاضیان مجوزها در کشور می توانند از درگاه ملی مجوزها یا آدرس mkh.mcls.gov.ir برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام نمایند.

مدیر توسعه کارآفرینی واشتغال اداره تعاون استان البرز ادامه داد: سقف وام ها طی تصمیمات گرفته شده 150 میلیون تومان است که بر اساس خوشه های شغلی متفاوت است و بازپرداخت 86 ماهه دارد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.