کاهش ۶ درصدی پروازهای تاخیردار

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۲۴ درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند که در مقایسه با اسفندماه ۱۴۰۱ حاکی از کاهش ۶ درصدی پروازهای تاخیردار است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱ درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در این بازه زمانی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۵ درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی نیز در نشست و برخاست ۱۰ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۹ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۴ درصد کاهش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۴ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸ درصد افزایش داشته است.  پروازهای داخلی نیز در این بازه زمانی نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۶ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۴ درصد افزایش داشته است. پروازهای بین‌المللی نیز در نشست و برخاست ۱۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ درصد کاهش داشته است.

در فروردین ماه ۱۴۰۲ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، تبریز اهواز، بندرعباس و قشم انجام شده است. از این میزان حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به‌ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و قشم انجام شده است؛ همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام شده است.

مسیر مشهد به مهرآباد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ با تعداد ۸۵۳ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است. در میان پروازهای بین‌المللی هم مسیر نجف به مشهد با تعداد ۱۱۳ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای بین‌المللی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شرار ه کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.