وقوع ۲۹ فقره آتش‌سوزی جنگلی در سال جاری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها سیر نزولی داشته است، گفت: اقدامات زیادی در خصوص پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی‌ها صورت می‌گیرد که در نتیجه این اقدامات نسبت به سال گذشته در این بازه زمانی دو درصد کاهش وسعت حریق داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سرهنگ رضا اکبری با توجه به آغاز فصل بهار، افزایش پوشش گیاهی و گرمایش هوا درباره رخداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها از ابتدای سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ فقره آتش‌سوزی داشتیم که بسیار کوچک بودند و بلافاصله اطفا شدند.

آتش‌سوزی‌های سال جاری در مقایسه با بازده زمانی سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۷ فقره و از نظر مساحت و هکتار حدود ۲ درصد کاهش داشته است‌.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد آتش‌سوزی‌ها ۵۳ درصد و به لحاظ هکتار و مساحت نیز ۸۹ درصد آتش‌سوزی‌ها کاهش داشت و روند حریق جنگل‌ها خوشبختانه تا به امروز سیر نزولی داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برای کنترل آتش‌سوزی‌ها همچنین در راستای پیشگیری گفت: شماره ملی ۱۳۹ و شماره ۱۵۰۴ استانی به‌صورت رایگان و ۲۴ ساعته فعال و همکاران منابع طبیعی پاسخگو هستند.

سامانه ۱۳۸ در ستاد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و به‌صورت روزانه عملکرد آن بررسی و نظارت می‌شود و در صورت برقراری تماس، آن تماس ثبت و به تماس‌گیرنده کد پیگیری داده می‌شود.

وی درباره عدم پاسخگویی شماره‌های معرفی شده و ایجاد نارضایتی در مردم عنوان کرد: در صورت وقوع هرگونه مشکلی در عرصه منابع طبیعی مردم می‌توانند با شماره‌های مذکور تماس گیرند و بر عملکرد نیروها نیز نظارت کافی صورت می‌گیرد و در صورت وجود ضعف در عملکرد به‌طور قطع پیگیری می‌شود.

پایگاه خبری همگام با البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.