تورهای صنعتی البرز با اولویت صنایع دانش بنیان برگزار خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز از برگزاری تورهای صنعتی در راستای استفاده از تجربیات واحدهای موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی جهت خلق طرح و ایده نو با حمایت این شرکت در سال 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حمیدرضا عقاب نشین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی البرز، برگزاری تورهای صنعتی به منظور آشنایی مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی جهت ارائه خدمات به این واحدها است.

وی تبادل تجربیات، آشنایی با عوامل موفقیت و افزایش بهره‌وری را از دیگر اهداف برگزاری تورهای صنعتی دانست و افزود: در برگزاری تورهای صنعتی به موضوعاتی از جمله تولید محصول جدید با به کارگیری فناوری های جدید، ارتقا سطح کیفی و استفاده از استاندارد های جدید و نیازهایی که واحدهای صنعتی به مطالعات و اطلاعات بیشتر دارند پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز استفاده از تجربیات شخصی برای پیشرفت یک واحد صنعتی را غیرممکن دانست و افزود: استفاده از تجربیات واحدهای موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی می‌تواند طرح و ایده نو ایجاد کرده و باعث پیشرفت و موفقیت شود.

به گفته «عقاب نشین» صنعتگران و تولید کنندگان در قالب تورهای صنعتی می‌توانند از واحدهای تولیدی با زمینه فعالیت‌های مشابه خود بازدید کرده و در جریان آن به تبادل اطلاعات، تجارب و هم‌رسانی فناوری بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز اضافه کرد: با حضور واحدهای صنعتی و تولیدی در تورهای صنعتی، علاوه بر آشنایی آنها با راهکارهای موفقیت آمیز در حیطه کاری خود، زمینه ایجاد تبادل‌نظر در عرصه صنعت و بالا بردن توان علمی مدیران و صاحبان صنایع نیز فراهم می‌شود.
بنا به گفته این مقام مسئول در سال 1400 با شرکت 316 تولیدکننده، صنعتگر و کارآفرین 20 تور صنعتی در شهرکهای صنعتی استان البرز برگزار شده است.
وی اضافه کرد: از 20 تور صنعتی برگزار شده 12 مورد آن خارج از استان و 8 مورد آن در داخل استان برگزار شده است.
«عقاب نشین» در پاسخ به این سئوال که علاوه بر انتقال دانش و فناوری آیا برگزاری این تورهای صنعتی، دستاوردهای اقتصادی نیز داشته اند تصریح کرد: برپایی این تورهای صنعتی تاکنون منجر به انعقاد 54 تفاهم نامه همکاری و اقتصادی مابین واحدهای تولیدی استان البرز و دیگر استانهای کشور شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون با استانهای شاخص صنعتی همچون فارس، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، قزوین و زنجان تورهای متعددی برگزار کرده ایم که بیشتر آنها در عرصه صنایعی چون پوشاک، غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی بوده اند.
«عقاب نشین» درباره هزینه برگزاری این تورها افزود: به منظور تشویق تولیدکنندگان جهت حضور در این تورها ۷۰ درصد از هزینه این تورهای صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی البرز پرداخت می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: در سال جاری با توجه به شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» بصورت ویژه در راستای معرفی، تعامل و هم افزایی با صنایع دانش بنیان اقدام خواهیم کرد و تورهای صنعتی ما نیز با همین اولویت برگزار خواهد شد.

Comments (0)
Add Comment