سالانه ۲۴ هزار کانتینر محصولات کشاورزی از این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود

رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز از جهش ۲ برابری صادرات تولیدات صنعتی و کشاورزی این استان در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز پرهام رضایی در نشست  خبری که د سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد،اظهار داشت: بیشترین صادرات در البرز را مواد غذایی و دارو را تشکیل می دهد .

وی افزود: سالانه ۲۴ هزار کانتینر محصولات کشاورزی از این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار کانتینر محصول این بخش صادر شده است.

رضایی با اشاره به اینکه برای توسعه تجارت تا پایان سال جاری ۲ هیات بازرگانی این استان به کشورهای روسیه و امارات اعزام می شوند،گفت: بیشتر فعالیت تولیدی صنایع البرز استان در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی متمرکز شده و در این بخش نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران حضور دارند.

 

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ نشست شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده که ۶۹ مصوبه برای گره گشایی از مشکلات تولید و صادرات داشته است،خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ مصوبه آن ملی و مابقی استانی است که ۸۶ درصد مصوبه ها اجرا شده یا در حال اجرا است .

رییس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تامین سوخت یارانه ا ی برای فعال سازی بخش حمل بار هوایی فرودگاه بین المللی پیام جزو مطالبات بر زمین مانده فعالان اقتصادی استان است، افزود:فرودگاه پیام باید به عنوان مرکز اصلی صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی استان البرز تعریف شود و انتظار می رود با حمایت دولت و تامین سوخت یارانه ای شاهد فعال سازی بخش این فرودگاه در آینده نزدیک باشیم .

رضایی ب توجه به اینکه اکنون ۷۰ درصد کارت های بازرگانی این استان به خاطر عدم اعلام تفاوت ارزی از سوی بانک مرکزی به حالت تعلیق درآمده که انتظار می رود هر چه سریع تر این مشکل برطرف شود ادامه داد:کسب رتبه برتر آموزشی کشور برای سه سال متوالی یکی دیگر از افتخارات البرز در حوزه تولید و تجارت است؛ امسال ۹۴ دوره آموزشی برخط و حضوری برای فعالان عرصه تولیدی و اقتصاد البرز برگزار شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

 

 

Comments (0)
Add Comment