نیاز سالانه کشور به ژل های تزریقی بین مفصلی ۱۵۰ هزار عدد ویال است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز اعلام کرد: ۷۰ درصد نیاز کشور به ژل های تزریقی بین مفصلی که بخش عمده آن در سال های گذشته وارداتی بوده توسط یک شرکت دارویی در این منطقه تولید و تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز اکبر قنبرپور روز در جمع خبرنگاران البرز اظهار داشت: این  شرکت دانش بنیان دارای دانش فنی تولید و فرمولاسیون نهایی محصولات دارویی مشتق از هیالورونیک اسید با تکیه بر دانش بیوتکنولوژی است .

وی ادامه داد: با هدف تولید صنعتی فرآورده های تزریقی شامل تزریق داخل مفصل، پرکننده های زیبایی، داخل چشم، ویال استریل ترمیم زخم و قطره های چشمی که سالانه ارزبری فراوانی برای کشور دارد، تولید این محصولات در داخل کشور انجام می شود.به عنوان مثال طبق بررسی آماری  واردات  نوع تزریق داخلی مفصلی بر اساس آمارنامه دارویی سالانه  بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  البرز اظهار داشت: اینکه  تولید ژل های تزریقی بین مفصلی بر پایه هیالورونیک اسید با ویسکوزیته بالا توسط متخصصان داخلی و با استفاده از ظرفیت های بومی  توانسته  تا ۷۰ درصد نیاز کشور در این بخش را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: با تولیدات صورت گرفته توسط این شرکت،  واردات این محصول تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و سالانه به طور متوسط از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

قنبرپور ادامه داد: پس از تلاش متخصصان این شرکت با سرمایه گذاری صورت گرفته، اتاق های تمیز برای تولید و فرمولاسیون، آزمایشگاه IPQC، QC و اتاق های Filling و فضای انبارش مطابق ضوابط سازمان غذا و دارو ایجاد شده و در فضایی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در فرودگاه پیام مستقر شده است و در زمان حاضر پلانت تولید ژل داخل مفصلی و ویال ترمیم زخم این داروها تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به ژل های تزریقی بین مفصلی ۱۵۰ هزار عدد ویال است، اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت تولید این شرکت سالانه ۱۲۰ هزار عدد ویال است که در صورت برطرف شدن نیاز کشور در سال آینده برنامه صادرات این محصول به کشورهای منطقه نیز وجوددارد.

شرکت ایرانی سازنده ژل های تزریقی بین مفصلی در سال ۱۳۸۹ برای تولید و واردات داروهای شیمی، داروهای گیاهی و بیولوژیک به ثبت رسید و فعالیت خود را در حوزه شرکت های سهامی خاص آغاز کرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment