ذخیره‌سازی خون بند ناف سه‌قلوهای البرز

مسئول دفتر نمایندگی استان البرز گفت: خون بندناف سرشار از سلول‌های بنیادی است که در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج موثر است و برای خود شخص و هر شخصی که از نظر تطابق ژنتیکی با  نمونه یکسان باشد امکان استفاده وجود دارد

.سمیرا پورعنقا در گفت و گو با همگام با البرز اظهار داشت: روز گذشته ۲۲ تیرماه نمونه خون بندناف سه قلوهای البرزی توسط کارشناسان خونگیر دفتر نمایندگی بانک خون بندناف استان البرز گرفته شد و برای آزمایش به شرکت رویان ارسال گردید.

پورعنقا در خصوص اهمیت ذخیره خون بند ناف افزود: خون بندناف سرشار از سلول‌های بنیادی است که در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج موثر است و برای خود شخص و هر شخصی که از نظر تطابق ژنتیکی با  نمونه یکسان باشد امکان استفاده وجود دارد.

وی ادامه داد: در زایمان‌های دوقلویی و چند قلویی ناهمسان برای هر قل نمونه مجزا گرفته و ذخیره می‌شود که  قل دوم به بعد شامل تخفیف هزینه است.

مسئول دفتر نمایندگی استان البرز در پایان گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به سایت رویان به آدرس www.rsct.ir مراجعه یا به آدرس دفتر نمایندگی  واقع در میدان سپاه روبه روی برج طاق کسری طبقه ۸ مراجعه کنند. ضمناً برقراری تماس با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۴۸۷۵۵۵ نیز امکان‌پذیر است.

Comments (0)
Add Comment