۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی فردیس رفع تصرف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان فردیس رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علیرضا بدری، امروز در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت: با شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات شهرستان، طبق دستور  دادستان محترم، با همکاری نیروی انتظامی  و نمایندگان دستگاه های ذیربط، ۵۰ مورد تفکیک و قطعه بندی غیرمجاز و ۴۱ مورد دیوارکشی غیرمجاز  به  مساحت تقریبی ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع  قلع و قمع  شد.

وی افزود: همچنین ۵ مورد محوطه سازی، شن ریزی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی ۸ هزار مترمربع، ۳ مورد دپوی مصالح، ۴ مورد پی کنی و گودبردادی به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، ۲۰ مورد  جدول گذاری به  طول ۳۰۰ متر به عنوان مستحدثات غیرمجاز اعمال قانون و تخریب اقدام شد.

این مقام مسؤول مجموع مساحت تقریبی اراضی کشاورزی آزادسازی شده را  ۲۰۰ هزارمترمربع اعلام کرد و ادامه داد: صیانت از اراضی زراعی و باغات از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در این راستا با متخلفین و افراد سودجو که نسبت به دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی  اقدام می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد‌.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات، موارد را از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

Comments (0)
Add Comment