آزادسازی بیش از ۶هزارو ۳۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در البرز

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: ۶هزارو ۳۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۹ هزار هکتار شامل دیوارکشی و استخر ، بیش از ۶هزار و ۱۰۰ متر اراضی حریم رودخانه آزاد سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل بازرسی استان البرز در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزارشد، با اشاره به اینکه رکن اصلی سازمان بازرسی مردمی بودن و مردمی سازی کردن سیستم این سازمان بوده است، اظهار داشت:آسیب شناسی هایی در این حوزه در ارتباط با پروژه های نیمه تمام در سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با پروژه های نیمه تمام در سال طی سال جاری ۵۸ متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند که در سال گذشته این تعداد ۳۵ نفر بوده است، افزود: برخی مجازات های نقدی محکومان کیفری بین ۵۰ میلیون ریال و ۳۲۶میلیارد ریال بوده است.

حاجی مشهدی با توجه به اینکه بیش ۶ ماه تا ۴۲ماه حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق برای این مجازاتها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: درسال جاری ۱۳۱ پرونده براساس سال ثبت کلاسه پرونده تشکیل شده که ۹۴ فقره آن موردی و بقیه برنامه ای بوده است .

وی با اشاره به بازرسی براساس زمان ارسال درسال جاری عنوان کرد: در این مدت ۱۵۷ پرونده تشکیل و آمار مکاتبات هشداری و تذکر ترک فعل ۹۳ فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری وضعیت رسیدگی به سامانه ملی شکایات بازرسی کل استان البرز ۲هزارو ۳۳۶ فقره بوده که ۸۸۴ فقره مربوط به شکایت ، یک هزارو ۴۵۲ فقره مربوط به گزارش فساد ، چهار فقره دستور رییس سازمان بازرسی کشور و ۱۹۲ فقره اثر بخشی و حل مشکلات شاکی بوده است، عنوان کرد: درسال جاری ۶ پرونده محکومیت قطعی و ۹ پرونده غیرقطعی بوده است.

مدیرکل بازرسی کل استان البرز درخصوص پرونده چای دبش نیز عنوان کرد: پیگیری این پرونده مربوط به چندین دستگاه است که برخی دستگاه ها کار خودرا به پایان رسانده و برخی دیگر نیز درحال بررسی زوایای مختلف این پرونده هستند.

حاجی مشهدی با توجه به اینکه در حال حاضر ۶هزارو ۳۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۹ هزار هکتار شامل دیوارکشی و استخر ، بیش از ۶هزار و ۱۰۰ متر اراضی حریم رودخانه آزاد سازی شده است ادامه داد: بیش از ۹۵۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمب شده است.

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment