فصلی جدید در همکاری‌ مخابرات منطقه البرز و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی چهارم مخابرات ایران به همراه جمعی از اعضای دبیرخانه، با هدف ایجاد همکاری‌های پژوهشی وآزمایشگاهی وعملیاتی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آوردند.

 

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز دکتر بیان مدیرمخابرات منطقه البرز و رئیس دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی چهارم شرکت مخابرات ایران از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و امکانات آزمایشگاهی این حوزه بازدید کردند. این بازدید در راستای هم‌افزایی بین شرکت مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های زیرمجموعه انقلاب صنعتی چهارم صورت گرفت.

در این بازدید دکتر رضوی زاده رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر آریانیان مدیر پژوهشكده فناوری اطلاعات، دکتر یگانه مدیر پژوهشکده فناوری ارتباطات، دکتر کلانتری مدیر پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر بکایی مدیر مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی نیز حضور داشتند

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر پیشرفت‌های اخیر صنعت مخابرات در کشور و تاثیر هوش مصنوعی بر این پیشرفت، خاطرنشان کرد: “یکی از ظرفیت‌های همکاری، استفاده از آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی است. این آزمایشگاه می‌تواند بهترین پیشنهاد را برای مصرف‌کنندگان از خدمات هوش مصنوعی ارائه دهد. بخش خصوصی برای رفع نیازهای خود در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند از بهترین خدمت‌دهنده هوش مصنوعی در کشور استفاده کند، چالشی که این آزمایشگاه می‌تواند به عنوان یک راهبر آن را برطرف کند.”

در ادامه، دکتر رضوی زاده با اعلام آمادگی برای همکاری همه‌جانبه با بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: “مخابرات ایران نیز مانند پژوهشگاه ICT دارای ظرفیت‌های همکاری فراوانی است. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، ابتدا پروژه‌های مشترکی را به عنوان پایلوت تعریف کنیم و سپس با گسترش پروژه‌ها، همکاری‌های دوجانبه را افزایش دهیم. همچنین می‌توانیم با کمک مخابرات، رویدادهای ملی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف کنیم تا موجبات توسعه این حوزه را در کشور فراهم سازیم.”

دکتر بیان، رییس دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی چهارم مخابرات ایران، در این بازدید اشاره داشتند: “این بازدید فرصتی عالی برای آشنایی با ظرفیت‌های پژوهشگاه و بررسی راه‌های همکاری بیشتر بود. ما امیدواریم با استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی پژوهشگاه، بتوانیم پروژه‌های نوآورانه‌ای را در حوزه ICT به اجرا درآوریم.” شایان ذکر است در این بازدید دکتر قنبریان رئیس اداره عملیات شبکه و دکتر احمدزاده رئیس اداره پشتیبانی سیستم های کسب و کار نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment