قله افتخارات کشور ما، دفاع مقدس است

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: دفاع مقدس برای کشور ما بسیار پربرکت بود و پیروزی که جلو چشم جهانیان برای ملت ما شکل گرفت، نه مقابل حزب بعث عراق، بلکه مقابل استکبار جهانی و نتیجه‌ی اتحاد ملی بود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و همچنین هفته دفاع مقدس، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با علمای اهل سنت، گفت: در این دیدار، رهبر انقلاب، نکات مهمی را در حوزه وحدت اسلامی مطرح کردند، ایشان با توجه به تاکیدات قرآن کریم و دین اسلام و فرمایشات پیامبر اکرم(ص)، بر حرکت به سمت تشکیل امت واحده اسلامی تاکید کردند، چرا که در قالب وحدت و اتحاد اسلامی، قدرت جهان اسلام ظهور پیدا می‌کند.

وی افزود: وحدت، باعث می‌شود مسلمین در مسیر اهداف معنوی و مادی خود، موفق باشند و دست برتر جامعه‌ی اسلامی رخ‌نمایی کند و قدرت اسلام، ظهور کند و یک جبهه متراکم اسلامی در مقابل اراده دشمنان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مختاری یادآور شد: وحدت جهان اسلام باعث ایجاد سرنوشت‌ مشترک و بسترسازی برای کمک به همدیگر می‌شود و به عنوان مثال اگر فلسطین مورد آسیب و تجاوز دشمن قرار گرفت، این درد مشترک همه‌ی مسلمان‌ها خواهد بود و درمان درد هم مشترک خواهد شد و وقتی همه ظرفیت‌های جهان اسلام کنار هم قرار بگیرد چه معجزه‌ای خلق خواهد شد‌.

وی اضافه کرد: دشمن واقعیت وحدت را درک کرده است و دست به کار شده است تا در جامعه اسلامی وحدت ایجاد نشود، یا اگر ایجاد شد به این وحدت آسیب بزند و نگذارد امت واحد اسلامی شکل بگیرد و در این راه، از همه ظرفیت‌ها مانند پول، رسانه و افراد جاهل و ظاهربین استفاده می‌کند و سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی را تقویت کرد، لذا هم شیعه باید مراقبت کند و هم اهل سنت.

امام جمعه ساوجبلاغ خطاب به شیعیان، اظهار داشت: آن کس که امروز با حرف و عمل خود به وحدت جامعه اسلامی ضربه بزند به یقین در زمین دشمنان امام علی(ع) قرار دارد و باید مراقبت و مواظبت کرد.

حجت‌الاسلام مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: ملت ما به قوای نظامی و انتظامی و دوران دفاع مقدس افتخار می‌کند، قله افتخارات ما دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که برای کشور ما بسیار پربرکت بود و پیروزی که جلو چشم جهانیان برای ملت ما شکل گرفت، نه مقابل حزب بعث عراق، بلکه مقابل استکبار جهانی و نتیجه‌ی اتحاد ملی بود.

خطیب جمعه ساوجبلاغ اظهار داشت: امروز به خودباوری و خودکفایی دفاعی در کشور رسیده‌ایم و جزو برترین کشورهای دنیا در حوزه صنایع دفاعی و نظامی هستیم، آمریکایی‌ها ما را متهم می‌کنند و می‌گویند ایران پهپاد و موشک بالستیک به روسیه که دومین قدرت نظامی دنیا است، فروخته است، این خودکفایی دفاعی را مدیون دفاع مقدس هستیم‌، اقتداری که امروز ایران در جهان دارد را مدیون دفاع مقدس هستیم .

وی افزود: آنچه که از دفاع مقدس به یادگار مانده است، وصیت‌نامه‌های شهدا [که چراغ راه جوانان و نوجوانان برای فتح قله‌های پیش رو می‌باشد] و صدور انقلاب به کشورهای دیگر است، منطق نه شرقی و نه غربی و تکیه بر خدا و باور توان درونی و داخلی را‌ به کشورهایی مانند عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، کشمیر، بحرین و یمن صادر کردیم. امام جمعه ساوجبلاغ اظهار داشت: راهپیمایی علیه اسرائیل توسط دانشجویان کشورهای غربی نشان دهنده‌ی صدور انقلاب ما به جهانیان است و اگر رئیس جمهور ما هم اخیرا گفته است که ما نمی‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم، یعنی انقلاب صادر شده و الان دیگر باید بنشینیم و ثمرات صدور انقلاب را ببینیم.

وی با اشاره به گفت و گوی اخیر رئیس‌جمهور با خبرنگاران، اظهار داشت: فتنه خط قرمز دائمی نظام و مردم ما است و از این خط نباید عبور کرد، فتنه تا ابد فتنه خواهد ماند و فتنه‌گر هم تا ابد فتنه‌گر، مگر اینکه توبه و اعتراف کند، اگر پای خط قرمز بودن فتنه نایستیم هرسال باید شاهد فتنه‌ای دیگر باشیم، باید فتنه کردن، پرهزینه باشد و کسی جرات برهم زدن امنیت و آرامش و ثبات کشور را نداشته باشد، اگر قرار باشد فتنه‌گر هر غلطی دلش خداست کند و بعد به جایگاه و مسئولیت خود برگردد، یعنی بستر را برای فتنه‌های بعدی فراهم کرده‌ایم، لذا برای پاسداشت امنیت و آرامش کشور باید فتنه‌گر، امنیت شغلی و روانی نداشته باشد.

خطیب جمعه ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه بخشی از سخنان رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران، تقطیع شده بود، اظهار داشت: رئیس جمهور گفت اگر آمریکا دست از این جنایت‌ها و خصومت‌ها بردارد، همه جنایت‌هایی که مرتکب شده تا به امروز و برگردد سر خط و درست شود، بله دیگر گرگ نیست آن موقع می‌شود با این‌ها رابطه برقرار کرد، کلام رئیس جمهور را تقطیع کرده بودند و گرنه رئیس جمهور می‌داند رابطه با آمریکا همانطور که امام فرمودند رابطه گرگ و میش است و اگر این رابطه بخواهد در این فضا برقرار شود میش است که ضرر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مختاری با تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: معلمین و اساتید رکن تربیت و آموزش در مجموعه مدارس و دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه هستند و اسلام جایگاه رفیعی برای آنها قائل شده است و اگر جامعه ای بخواهد به رشد و تعالی در همه عرصه‌ها برسد، باید قدر معلمان را بداند و معلمان و اساتید هم بار سنگین‌ترین امانت جامعه را روی دوش خود باید احساس کنند، مسئولین هم در کلان کشور از هر ظرفیتی که دارند برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنند .

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان را باید تقویت کرد و به قله رساند تا بهترین معلم‌ها تربیت شوند و در اختیار جامعه قرار گیرند، در شهرستان ساوجبلاغ، علاوه بر مسئولین، مردم عزیز و خیرینی که توان دارند، در حوزه‌های زیر‌ساختی به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند، البته جای تشکر هم دارد، در پایه دوازدهم در همه رشته‌ها میانگین معدل دانش‌آموزان مدارس شهرستان ما از همه استان بالاتر است، این یک دستمریزاد جانانه دارد، معلمان و مدیران و رئیس آموزش و پرورش در این زمینه زحمت کشیده‌اند که تشکر می‌کنم.

امام جمعه ساوجبلاغ بیان داشت: حوزه علمیه هم پیشرفت کم نظیری را در سال‌های اخیر داشته ‌ است، در چهار سال اخیر از رتبه ۲۸۴ کشور به رتبه ۴۵ رسیده است که یک رشد چشمگیر است، در عرصه پژوهش رتبه ۳۳ کشور را داریم و در آموزش رتبه ۱۱ کشور را، در حوزه علمیه و در استان البرز در سطح یک و در سطح دو و سه رتبه اول استان را داریم و یک دستمریزاد جدی هم به مدیر و اساتید حوزه علمیه عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از مردم و اعضای حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: بار دیگر شاهد خوی ددمنشانه و جنایت‌کارانه‌ی اسرائیل بودیم، کشوری که ذاتش با ترور و جنایت است و امروز دنیا دارد باور می‌کند تا اسرائیل باشد دنیا چه مسلمان و چه غیرمسلمان، روی آرامش را نمی‌بیند، آنچه که برای لبنان اتفاق افتاد بهایی بود که لبنان سرافراز و حزب الله مقاوم بابت دفاع از مردم مظلوم و بی‌پناه غزه داد و جهان اسلام به ملت مقاوم لبنان افتخار خواهند کرد.

امام جمعه ساوجبلاغ با توصیه به مسئولین کشور و جبهه مقاومت، اظهار داشت: در حوزه سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که مراقبت‌های جدی لازم دارند و باید در امور استراتژیک کشور استفاده شوند، باید به توانمندی و فن‌آوری برسیم و خودمان تولید کنیم، به تولیدات دنیا نمی‌توان اعتماد کرد، باید در این حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای شود.

 

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment