امضای توافق نامه همکاری مشترک در توسعه زیست بوم فناوری صنعت هوایی و فضایی

روز چهارشنبه و در نخستین روز از نمایشگاه صنعت هوایی پیام توافق نامه همکاری مشترک در توسعه زیست بوم فناوری صنعت هوایی و فضایی به امضا رسید‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج به منظور پاسخگویی اثر بخش به نیازهای فناورانه در زیست بوم فناوری و نوآوری صنعت هوایی کشور و افزایش عمق بومی سازی در توسعه و تولید زیرساخت های حیاتی و گلوگاه این صنعت و نیز رونق کسب و کارهای مرتبط در سطح ملی، راه اندازی پارک فناوری هوایی و فضایی به صورت تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان یک ضرورت در اولویت قرار گرفت.

به همین منظور و در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان زیست بوم صنعت هوایی، هوانوردی و فضایی و پیرو توافق نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، این توافق نامه امروز فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بیان رییس جمهوری و استانداری البرز منعقد شده است.

این توافق نامه با هدف تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست بوم نوآوری و افزایش عمق بومی سازی فناوری صنعت هوایی و فضایی کشور با ایجاد پارک فناوری هوایی و فضایی در زمینی به مساحت حداقل 35 هکتار در اراضی مرکزی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به امضای طرفین رسید‌ه است.

لازم به ذکر است،شرکت های دانش بنیان و فناور تولید کننده قطعات، سیستم ها و ماشین آلات با فناوری پیشرفته، آزمایشگاه ها، شرکت ها و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما و هلی کوپتر (MRO)، استارتاپ ها و شرکت های نوپا، صندوق های پژوهش و فناوری، شرکت های تامین سرمایه، نهادهای مالی و سرمایه گذاری و فرشتگان کسب و کار، مراکز رشد فناوری، شتاب دهنده های نوآوری، فضاهای کار اشتراکی و مانند آنها و شرکت های ارائه کننده خدمات تجاری سازی و کسب و کارها، منتورها، مشاوران و مربیان، بروکرهای فناوری و رسانه ها از جمله اجزای مهم پارک فناوری هوایی و فضایی در پیام هستند.

این پارک با اهدافی از جمله کمک به جذب دانش فنی و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در زمینه توسعه فناوری، شناسایی و رفع نیازهای اساسی و گلوگاه های فناوران صنعت هوایی و رفع آنها، ترویج علوم، فناوری ها و دستاوردهای هوایی و فضایی در اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و نخبگان، ارائه خدمات تجاری سازی و توسعه کسب و کار به واحدهای مستقر در پارک، ایجاد ظرفیت صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی با استفاده از گمرک مستقر در منطقه ویژه و همجواری با فرودگاه بین المللی پیام در این منطقه ایجاد خواهد شد.

همچنین بهره برداری از سرریز فناوری های هوا فضا در سایر بخش ها، ایجاد فضایی حرفه ای برای استقرار صاحبان ایده و کسب های فناورانه در محیطی زیبا، پویا، خلاق و نوآور با رعایت استانداردهای بین المللی از دیگر اهداف ایجاد این پارک در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است.

بر اساس توافق صورت گرفته، زمان بندی اجرای پارک هوایی و فضایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به دو فاز تقسیم گردیده که در فاز نخست و در سال اول آماده سازی 20 هکتار و در فاز دوم و در سال دوم آماده سازی 15 هکتار انجام خواهد شد.

نمایشگاه صنعت هوایی پیام از 16 تا 19 اسفند 1402 در فرودگاه بین‌المللی پیام از ساعت 10 تا 18 برگزار خواهد شد، علاقمندان برای حضور و بازدید از این نمایشگاه می‌بایست با مراجعه به سایت www.payamairshow.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment