فراخوان بیمه اجتماعی رایگان برای مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر

سرپرست صندوق استان البرز گفت : در راستای ماده 21 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارشپایگاه خبری همگام با البرز فواد محمدی سرپرست صندوق استان طی اطلاعیه ای فراخوان ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد.

وی افزود: مادران غیرشاغل روستائی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر می باشند بر مبنای ماده 21 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانوداده، به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش چتر بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می گیرند.

محمدی گفت: در مرحله اول اجرای این طرح حق بیمه 500 هزار نفر در کشوز از واجدین شرایط توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت کاملا رایگان تا زمان بازنشستگی پرداخت خواهد شد که این امر می تواند نویدبخش آینده روشن برای مشمولین این مهم باشد.

سرپرست صندوق استان البرز بیان داشت: مجموعه مدیریت صندوق در استان البرز آمادگی کامل جهت پیش ثبت نام از واجدین شرایط را دارد و مشمولین می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.

محمدی با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولین تصریح کرد: 1- مشمولین می بایست غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند و بیشتر می باشند. 2-حداقل سه فرزند در قید حیات باشد 3- حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشد 4-نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی(پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای 5/2 نباشد. سطح درآمدی مشمولین سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه ی سهم بیمه شده و سهم دولت(۱۵٪) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند گردند.

با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ 01/01/1396 به بعد باشد.

وی در پایان خطرنشان کرد: بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها و تخصیص بودجه؛ پیش ثبت نام متقاضیان قطعی و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment