بررسی روش های نوین تدریس در گردهمایی اساتید و معلمین

مراسم هم اندیشی اساتید و مدرسین با حضور کارشناسان ، دانشحویان ، مدرسین با محور بررسی و بومی سازی روش های نوین تدریس کشور در بهمن ماه سال جاری ، در سالن اجتماعات مرکز علمی ، آموزشی پرتو اندیشه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی درخشان فر ، کارشناس آموزش و ریاست مرکز با اعلام مطلب فوق افزود : تدريس بخشي از آموزش است و همچون آموزش يك سلسله فعاليت هاي منظم ، هدفدار واز پيش تعيين شده را در بر مي گيرد و هدفش ايجاد شرايط مطلوب يادگيري از سوي معلم است .

تدريس عبارت است از تعامل يا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحي منظم و هدفدار معلم ،براي ايجاد تغيير در رفتار شاگرد . تدريس مفاهيم مختلف مانند نگرش ها ، گرايش ها ،باورها ، عادت ها و شيوه هاي رفتار وبه طور كلي انواع تغييراتي راكه مي خواهيم در شاگردان ايجاد كنيم، دربر مي گيرد.

ریاست موسسه پرتو اندیشه ادامه داد : دستیابی به یک روش تدریس نوین و مناسب برای کلاس درس می‌تواند مشکل باشد. هر دانش‌آموز، معلم و کلاس درس متفاوت است و توجه به همین تفاوت‌ها از امور شگفت‌انگیز در مورد فرآیند یادگیری است. همانطور که شما به‌عنوان معلم به تدریس خود ادامه می‌دهید، روش‌های آموزشی جدیدی را امتحان می‌کنید و درنهایت خواهید یافت که چه روشی برای دانش‌آموزان شما بهترین کارایی را دارد.

از سوی دیگر ، یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر دانش آموز یا داوطلب کنکوری باید از آن برخوردار باشد، شناخت روش های صحیح مطالعه است. بهترین روش مطالعه، روشی است که شما بتوانید انرژی کمتری را مصرف کنید، اما نتایج مطلوبی را به دست بیاورید. از این رو تکنیک ها و روش های مطالعه روز به روز در حال پیشرفته تر شدن هستند.

درخشان فر گفت: روش‌های تدریس همچنان در حال تکامل هستند و نوآوری‌های بی‌شمار تکنیک‌های آموزشی، درک بهتر یادگیری دانش‌آموز و رویکردهای جدید برای استراتژی‌های تدریس به این معنی است که روش ها نوین شده و جعبه‌ی ابزار شما بسیار بزرگ‌تر از تخته سیاه و گچ است. معلمان امروزی با چالش‌های زیادی روبرو هستند و در عین حال، فرصت‌های زیادی دارند.

وی اظهار داشت ؛ با تلاش شبانه روزی محققین جوان و پژوهشگران این مرکز ، با بکارگیری ابزار های مختلف علمی و دانش بیان و همچنین هوش مصنوعی ، موفق شدند تا ضمن بررسی و آزمون های مختلف ، یکی از بهترین روش های تدریس و آموزش را بومی سازی کنند و درصدد هستیم تا بزودی در قالب یک طرح جامع و پروژه عملیاتی به بازار عرضه کنیم . همچنین در صورت حمایت مسوولین ، آماده صدور این نتایج و دستاوردهای علمی به کشورهای خارج هستیم.

در این مراسم سام فدایی معاونت امور اقتصادی مرکز علمی آموزشی پرتو اندیشه در حاشیه برگزاری این مراسم ، ضمن اعلام این مطلب که بزرگ‌ترین سرمایه گذاری در نیروی انسانی آموزش است عنوان کرد: اقتصاد آموزش یکی از مهم ترین شاخه‏های علم اقتصاد است و تقریبا تمامی‌اصطلاحات، ضوابط و روش‌های تحقیق که در تحلیل پدیده‏های اقتصادی به کار می‏روند، به صورت مشابه در مطالعات وابسته به اقتصاد آموزش نیز مورد استفاده قرار می‏گیرند. در دهه۱۹۶۰، تیودور شولتز علم اقتصاد آموزش را ترویج داد و معتقد بود که مردم به عنوان تولید کننده و مصرف کننده بر روی خود سرمایه‏گذاری می‌کنند تا به‌این ترتیب توانایی‌های خود را افزایش دهند.

سام فدایی خاطرنشان کرد : در حالی که اقتصاد جامعه، منابعی را برای رسیدن به اهداف آموزشی اعضای خود فراهم می‌کند، سیستم آموزشی به نوبه خود، به جامعه و اقتصاد کمک می‏کند تا به انواع نیازها و سطوح نیروی انسانی مورد نیاز خود در فرآیند تغییرات فرهنگی- اجتماعی و مدرنیزه‏سازی اقتصاد دست یابد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment