بیش از ٢ هزار وکیل پایه در البرز فعالیت دارند

رییس کانون وکلای البرز گفت:اکنون بیش ۳۰۰ نفر در کمیسیون های کانون وکلا و بیش از ٢ هزار وکیل پایه یک در این استان فعال و بیش از سه هزار وکیل عضو کانون وکلای این استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی اسداله پور کریمی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری البرز با اشاره به اینکه اصحاب قلم باید مورد توجه خاص قرار گیرند، اظهار داشت: کانونهای وکلا اگر امکانات بیشتری داشتند و‌استقلال مالی نیز دارند باید یک مقدار در عرقه رسانه در سالهای گذشته تعلول داشته است که باید این امر مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه در ۸ اسفند ماه در روز وکیل مراسمی را در سالن نهال و بذر برپا می شود مه یاد آور روز استقلال این نهاد بوده و اولین نهاد مدنییت از ۷۰ سالرگذسته تا کنون بوده است.

رئیس کانون وکلای البرز با بیان اینکه در چند سال اخیر چالش های بیرونی فشار بسیار به آنها وارد کرده است،افزود: تکنولوژی به سمت سوق پیدا می کند تا به سمت عدالت اجتماعی پیش رود و یکی از ارکان مهم دادرسی مناسب وکیل مستقل است.

اسداله پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ دس از ۷۱ سال استقلال نهاد وکالت ما در حال ساختار جدید و پشتیبان نظام و حکومت بوده تا به حق خود در جوانب بین المللی برسد،گفت: طرح هایی که در این چند ساله در کانون وکلا غیر کارشناسی و بدون نظر کرفتن از حقوق دانان شهیر کشور در مجلس تصویب شده است که اصلا درست نیست.

وی با توجه به اینکه در سال گذشته۶۷۳ نفر قبولی آزمون کانون وکلا را در البرز داشته ایم، عنوان کرد: به جای اینکه مردم به خدمات حقوقی خود مطلع باشند باید مواظب این باشیم که کارآموز با تراز صفر وارد کانون وکلا نشود.

اسدالهی پور با بیان اینکه تراز علمی در کشور رعایت نمی شود،خاطرنشان کرد: کرج و استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت در البرز در آزمون شرکت می کنند که این خود تراز علمی را کاهش می دهد.

رییس کانون وکلای البرز با توجه به اینکه ۶وکلای متخلف را دیروز قبل از صدور حکم پروانه آنها را تعلیق کرده ایم،بیان کرد:در ۲ سال گذشته در البرز ۹ وکیل متخلف تعلیق پروانه شدند.

اسداله پور تصریح کرد: کانون وکلا مظلوم است و این کانون با ۴ طبقه و نزدیک به ۳۰ میلیارد پول درست نیست برایش تحقق و تفحص گذاشته شود، با پرداخت حق عضویت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، ما هیچ بودجه ای جز کمک دوستان وکلا و حق آزمون و حق عضویت نداریم و این در حالی است که کل دارایی کانون وکلا به اندازه یک آپارتمان در تهران نیست.

وی ادامه داد:اکنون بیش ۳۰۰ نفر در کمیسیون های کانون وکلا و بیش از ٢ هزار وکیل پایه یک در این استان فعال و بیش از سه هزار وکیل عضو کانون وکلای این استان هستند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment