80 درصد الکل کشور در زمان کرونا در شرکت توسعه نیشکر اهواز تولید شد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر اهواز گفت: در زمان کرونا 80 درصد الکل کشور را شرکت توسعه نیشکر اهواز تولید می کرد.

به گزارش همگام با البرزعبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر اهواز در حاشیه بازدید از کارخانه نیشکراهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکریکی از برکات انقلاب بوده  و سرمایه گذاری وسیعی در شمال و‌جنوب خوزستان انجام داده است، اظهار داشت: در سنوات گذشته اراضی این قسمت شوره زار بوده و با سرمایه گذاری انجام شده  تبدیل به اراضی حاصل خیزو قابل استفاده ای شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این سرمایه گذاری تولید۷۰۰ هزار تن شکر بوده که امسال به 600 هزار تن  تولید دست پیدا کرده ایم،افزود: محصولات جانبی دیگری در این مکان در حال تولید بوده که ازجمله آن الکل و MDF بوده است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر اهواز با اشاره به اینکه ظرفیت تولید الکل ما به ۳۶ میلیون لیتر رسیده است وطبق برنامه های صورت گرفته این عدد را به ۴۰ میلیون لیتر خواهیم رساند،گفت: در زمان کرونا 80 درصد الکل کشور را شرکت توسعه نیشکر اهواز تولید می کرد.

ناصری با توجه به تولید خمیر مایه در این شرکت گفت: در حال حاضر ظرفیت موجود ۱۰ هزار تن بوده و امسال نزدیک به ۱۲ هزار تن تولید داشته ایم که بیش از20 درصد از ظرفیت اولیه بوده است.

وی با اشاره به بحثMDF خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارخانه ۱۳۲ هزار متری در حال بهره برداری در کشت و صنعت  امام خمینی ا ویک کارخانه خوراک دام به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال که با نبود ظرفیت در بازار ۴۰درصد از ظرفیت آن استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکراهوازعنوان کرد: درسال آینده در کشت و‌صنعت امیر کبیر کارخانه mdf با ظرفیت 200 هزار متر مکعب به بهره برداری می رسد.

ناصری با اشاره به کارخانه تولید کاغذ تحریرکه دارای ظرفیت ۲۴۰ هزار تن کاغذ تحریر بوده و در سال  ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد، افزود:این کارخانه توانایی تامین نیازکاغذ تحریر کشور را دارد و سبب خود کفایی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما با مشکلات قعطی برق رو برو بوده ایم گفت: ازسال 1400 تمام کارخانه های ما دارای نیروگاه بوده و علاوه بر اینکه برق خود را تامین می کنیم مقداری ازبرق تولید مازاد را به شبکه می فروشیم که درآمد بسیار خوبی نیزازآن بدست می آوریم.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکراهوازبا اشاره به اینکه حدود ۵ هزار تن ظرفیت دارویی صادراتی داریم که به ۲۲ کشور نیزصادر می کنیم، بیان کرد: در حوزه حمل بارتوانسته ایم تلفات را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت کارمندان هفت تپه ادامه داد: شرکت کشت و صنعت نیشکرهفت تپه تا کنون به ما واگذار نشده است و فقط به صورت پیمان مدیریت آنجا را مدیریت می کنیم ودر حال حاضر معوقات کارمندان را پرداخت کرده ایم و ظرفیت کشت را به 70 درصد رسانده ایم و امیدواریم ازصد درصد ظرفیت آنجا بتوانیم استفاده کنیم.

Comments (0)
Add Comment