شناسایی هشت واحد املاک متخلف

رییس اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز گفت: در اجرای طرح نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در این استان، پرونده هشت واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مهدی سیاهوشی اظهار داشت: در اجرای طرح پایش و ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک طی ماه جاری بیش از ۱۰۰ واحد بازرسی و ۴۳ واحد به دلیل شکایت مردمی به بازرسی اتاق اصناف البرز معرفی شدند.

وی افزود: به منظور ساماندهی، پیشگیری از تخلفات صنفی و صیانت از حقوق شهروندان، طرح بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی مشاور املاک باهمکاری اتحادیه و اتاق اصناف مرکز استان البرز از ماه گذشته به اجرا درآمده است.
وی افزود: دراجرای این طرح، صلاحیت تخصصی افراد شاغل در واحد صنفی، اعتبار قانونی پروانه کسب، نصب نرخ نامه جدید اتحادیه در محل رویت مشتریان، قراردادهای تحویل شده به مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سیاهوشی گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشاورین املاک موظف به دریافت کدرهگیری بوده و مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده بهتر است قرارداد هلوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

وی اضافه کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز گفت: براین اساس برای انجام هر گونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه ها ۲ طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی از طریق اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می شود.

وی از مردم خواست چنانچه مشاوران املاکی بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۶۱۱۷ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment