تشکیل ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام (ره) در بنیاد استان البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام خونین 15 خرداد، بابیان اینکه امام (ره) مبتکر حرکتی خاص در یک مقطعی از زمان است، گفت: تغییر ساختار سیاسی به وجود آمده با ابتکار امام (ره) امروز پرچم‌دار مبارزه با ظلم و استبداد در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سلیمان رستمیان در نشست ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام خونین 15 خرداد که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، بنیاد را مولود تفکر امام راحل دانست و اظهار داشت: ما به امام (ره) مدیون هستیم و باید در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر و زحماتی که این بزرگ‌مرد برای این کشور کشید تلاش کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه بابیان اینکه امام (ره) مبتکر حرکتی خاص در یک مقطعی از زمان است، گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد جریانی مانند انقلاب اسلامی به وجود بیاید، تغییر ساختار سیاسی به وجود آمده با ابتکار امام (ره)، امروز پرچم‌دار مبارزه با ظلم و استبداد در جهان است.

وی افزود: با برنامه‌ای که امام راحل برای تشکیل حکومت اسلامی داشت، امروز در هلال شیعی و همه‌ی کشورهای اسلامی توسعه‌ی اندیشه‌ی تشیع و مبارزه برای حق‌طلبی در جهان وجود دارد. رستمیان گفت: در زمانی که تفکر دنیا به سمت و سویی غیر خدایی هدایت می‌شد، انقلاب ایران توجه‌ها را به سمت توحید و یکتاپرستی هدایت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: دنیای سرمایه‌داری هیچ زمانی با این جریان موافق نبود و برای تک‌قطبی شدن، از بین رفتن و انحراف مسیر انقلاب موانع زیادی را ایجاد کرد.

وی افزود: بیش از 60 جریان و گروهک سیاسی را در ایران ساماندهی کردند که هر یک از آنان با یک نحله و تعریف جدیدی از اسلام و دین وارد شدند که تمامی اینها از خارج از کشور تغذیه می‌شد، امام (ره) با صبر و حوصله و مدیریت استراتژیک خود در برابر این هجمه ها ایستادگی کرد و انقلاب را هدایت کرد.

رستمیان گفت: پس از گذر از تمامی این هجمه‌ها، 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند که با مجاهدت شهدا، ایثارگران، رزمندگان و مردم غیور، کشور از این برهه هم با سربلندی عبور کرد. جنگ ایران و عراق جنگی خاص بود که سرنوشت خاورمیانه را تغییر داد.

اعزام ایثارگران البرزی به مرقد امام (ره) دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه بابیان اینکه بنیاد ظرفیت اعزام ایثارگران به مرقد امام (ره) را دارد، گفت: با توجه به وضعیت جسمانی برخی ایثارگران در صورت همکاری و رزرو جایگاه، بنیاد آمادگی برنامه‌ریزی و اعزام ایثارگران به مرقد امام (ره) را دارد.

رستمیان افزود: برپایی درمانگاه صلواتی توسط بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، حضور کارکنان بنیاد در مرقد امام (ره) جهت تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضور پرشور ایثارگران و کارکنان بنیاد در مراسم بزرگداشت سالگرد امام (ره) و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های بنیاد با مشارکت دیگر دستگاه‌ها در راستای گرامی داشت سالگرد رحلت امام (ره) است.

شهید ادیبی اسطوره‌ای به‌یادماندنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه بابیان اینکه شهید ادیبی یک اسطوره به‌یادماندنی برای استان البرز است، بر لزوم برگزاری یادواره این شهید والامقام تأکید و تصریح کرد: شهید 24 ساله طلبه «همت الله ادیبی» از شاگردان حضرت امام (ره) و اولین شهید استان البرز است که در قیام خونین 15 خرداد و در راستای دفاع از اسلام مظلومانه به شهادت رسید.

وی افزود: باید خاطرات و زندگی‌نامه این شهید احصاء و مراسمی درشان این شهید والامقام در سطح استان برگزار گردد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

 

Comments (0)
Add Comment