جناب آقای استاندار..

آیا شما به واقع صدای خرد شدن استخوان‌های میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان را نمی شنوید؟

آقای استاندار بفرمایید این حوزه اولویت چندم شماست که بعد از گذشت یک سال ونیم هنوز این اداره کل بلاتکلیف می باشد،آیا شما به اهمیت موضوع گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان آگاهی ندارید؟

استان البرز به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد که سالانه میلیونها خودرو از آن عبور می کنند که به دلیل نداشتن زیر ساختهای مناسب مردم این استان از این شرایط منحصر به فرد بی بهره اند،سالهاست شرایط اقامتی و میزبانی از مسافران و‌میهمانان این استان موجب شرمساری ماست و این در حالی است که ویلاهای شخصی استان البرز در مواجهه با انبوه گردشگران در آخر هر هفته گاه تا مبالغ ۳۰ میلیون تومان برای هر شب اجاره داده می شوند.دولت که توان سرمایه گذاری ندارد،سیاستهای اشتباه مدیران هم تا کنون مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی شده اند.

کارگاههای صنایع دستی که محل خلق آثار استادان زبردست این استان و پرورش استادکاران آینده بوده است ،یکی پس از دیگری تعطیل می گردد،تمام تلاش مدیران استان در این حوزه به برگزاری چندین نمایشگاه بی کیفیت به نام صنایع دستی محدود گردیده است که همه چیز در آنها عرضه می گردد به جز صنایع دستی،حال اینکه با کمی درایت و رایزنی با توجه به نرخ ارز ،صادرات این محصولات هنری می‌توانست بخش قابل توجهی از دغدغه های استان را در بخش اشتغال مرتفع سازد.

در مورد میراث فرهنگی هم که نیازی به زیاده گویی نیست،شرایط اماکنی چون کاخ مرواردید ،پل خاتون ،کاروانسرای شاه عباسی …بیانگر میزان بی کفایتی مدیران این حوزه بوده است.

آقای استاندار مردم این استان تا کی باید تاوان انتخاب مدیران بی تجربه و ناکاربلد را بدهند،ماجرای ویرانی پل خاتون را که فراموش نکرده اید؟

آقای استاندار فکر می کنید گزینه های معرفی شده از جانب شما برای تصدی پست مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی ،شایستگی لازم را از نظر فنی برای احراز این پست را دارا می باشند و می‌توانند نظر کمیته فنی وزارتخانه را جلب نمایند؟

آقای استاندار لطفا با انتخاب افراد غیر متخصص ‌وبی تجربه به پیکر نیمه جان این اداره کل تیر خلاص نزنید.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/بابک رحیمی

Comments (0)
Add Comment