ووردی زباله شهر کرج به صورت روزانه در حدود ۷۵۰ تن است

شهردار کرج با اشاره به افزایش یک خط پردازش و کمپوست در حلقه دره در آینده‌ای نزدیک، گفت: با این اقدام، ظرفیت تولید کود کمپوست در کرج از ۱۰ به ۵۰ تن در هر شیفت افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری مهرداد کیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح و به روزرسانی نحوه بازیافت زباله‌ها در محل دفن زباله حلقه دره در اولویت اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج قرار دارد.

هم اکنون سه خط پردازش و کمپوست در حلقه دره مشغول به کار هستند که توانایی تفکیک روزانه در حدود ۳۵۰ تن پسماند را دارد و با توجه به این که دو خط آن عمری بیش از ۳۰ سال دارند، نیازمند اورهال و بازسازی و تجمیع این خطوط هستیم تا بتوانیم به ظرفیت بالاتر پردازش تا حدود ۶۰۰ تن دست یابیم.

شهردار کرج گفت: یکی از مطالبات اصلی شهروندان کرجی ساماندهی و بهبود وضعیت حلقه دره است و برای همین نیازمند بازسازی، اورهال و همچنین راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای جدید و خطوط تولید کمپوست از زباله در مرکز حلقه دره هستیم تا بتوانیم تولیدات زباله کلان شهر کرج را سامان دهیم و حتی نسبت به خدمات‌رسانی به شهرهای اقماری هم اقدام کنیم.

کیانی در مورد میزان ورودی روزانه زباله به مرکز حلقه دره گفت: ووردی زباله شهر کرج به صورت روزانه در حدود ۷۵۰ تن است که با بازسازی و تجمیع خطوط و همچنین راه‌اندازی کارخانه کمپوست زباله شهر کرج را بازیافت می‌کنیم.

شهردار کرج با اشاره به این که پروژه اورهال‌سازی و جابجایی خط پردازش و احداث یک خط جدید ۳۰۰ تنی و تجمیع خطوط پردازش در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار دارد، عنوان کرد: در شهرداری کرج با همت سازمان پسماند در نظر داریم که با بازسازی و شیب‌بندی محوطه عمل‌آوری کود کمپوست و احداث دو خط جدید تولید کمپوست، ظرفیت تولید کود از ۱۰ تن در هر شیفت به ۴۵ تن در هر شیفت افزایش دهیم.

کیانی با اشاره به این که در مرکز حلقه دره علاوه بر زباله‌های شهر کرج روزانه چندین تن زباله از شهرهای اقماری هم وارد می‌شود، میزان کل زباله استان را ۱۷۰۰ تن ذکر و تأکید کرد: در نظر داریم باقی مانده زباله‌ها همراه با زباله شهرهای اقماری را به خطوط MRF منتقل کنیم که ظرفیت پردازش خطوط MRF در هر روز نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment