رونده طرح تفصیلی شهر جدیدمهستان پس از ۶ سال

رونده طرح تفصیلی شهر جدیدمهستان پس از ۶ سال بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز عباس قنبری اظهار داشت: شهر جدیدمهستان به عنوان یکی از شهرهای جدید کشور در جوار کلان شهر‌های کرج و تهران، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که پس از چندین سال تلاش و کوشش بی وقفه همکاران این شرکت و مشاور، طرح تفصیلی به ثمر نشسته و بدین ترتیب پس از سال‌ها نتایج مثبت و ملموس این رخداد مهم شامل حال شهر و کلیه شهروندان شهر خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه کسانی که اهتمام جدی در برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در سطح شهرستان و استان با حمایت استاندار محترم و حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و مدیران استان و زحمات تخصصی مشاور طرح و کارشناسان شرکت عمران و دفتر فنی استانداری، شهرداری، اعضا شورای اسلامی شهر جدیدمهستان، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ و سایر سازمان های مربوطه که به نحوی در پیشبرد این پروژه همکاری داشته اند گفت: در نهایت این طرح، در کمیسیون ماده۵ استان البرز تصویب و در تاریخ ۱۸ دی ماه سال جاری توسط استاندار محترم البرز به این شرکت ابلاغ گردید.

قنبری تصریح کرد: تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی نقش اساسی در گشایش گره های شهر از جمله در مباحث خدمات شهری، توسعه معابر، توسعه مراکز تجاری، رونق و ساماندهی ساخت و سازها و تعادل بخشی به قیمت مسکن در بازار اقتصادی را به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدیدمهستان گفت: با اجرای اين طرح شهروندان رغبت بیشتری به ساخت و ساز پیدا نموده و مدت زمان صدور پروانه و خدمات اداری مربوطه نیز به شدت کاهش می یابد.

قنبری با اشاره به اینکه رکود ساخت و ساز افزون بر بیکاری بسیاری از مشاغل، قیمت خرید و اجاره مسکن را نیز افزایش می دهد، گفت: با متعادل شدن عرضه و تقاضا، قیمت مسکن هم متعادل می‌شود و زمینه خرید مسکن برای مردم نیز بهبود خواهد یافت.

وی اظهار داشت: تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی، صدور پروانه های ساختمانی آن دسته از اراضی واگذار شده در سنوات گذشته را که به دلایل مختلف قانونی صدور مجوز ساخت برای آن ها امکان پذیر نبوده را میسر خواهد ساخت و بدین ترتیب علاوه بر ایجاد منابع مالی مناسب برای شهرداری شهر جدید مهستان در جهت توسعه بیشتر و گسترش خدمات رسانی ( زیر بنایی و روبنایی ) به اقصی نقاط شهر، زمینه ساز عمران و آبادانی سایر مناطق شهری، جذب جمعیت متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده و حل و فصل بسیاری از مشکلات و در نهایت جلب رضایت ساکنین شهر و مالکین خواهد گردید.

وی با بیان سایر مزایای این طرح گفت: در افق این طرح کلیه شهروندان به صورت عادلانه از خدمات شهری برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در طرح های تفصیلی شهر، سند چشم انداز توسعه شهر در مقاطع زمانی مشخص برای شهر و شهروندان تعیین می شود و مدیریت شهری با توجه به موقعیت قرارگیری پلاک و دستورالعمل ضوابط طرح، تراکم ساختمانی، سطح اشغال بنا، عرض گذر و شبکه و خدمات پیشنهادی را در شهر اجرا می کند.

وی در ادامه هدف از تهیه طرح تفصیلی را تهیه اسنادی برای هدایت و کنترل توسعه شهر، به ویژه کنترل تحولات کالبدی و نحوه استفاده از اراضی و همچنین تعیین دقیق میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی واحدهای شهری و شبکه های عبور و مرور بیان کرد و گفت: منظور غایی تهیه طرح تفصیلی عملی کردن اصول و اهداف طرح جامع شهر برای بهتر کردن ارتقاء مدیریت شهری در راستای کیفیت محیط، رفع و ساماندهی کمبودها و افزایش توان نظارتی ساز و کار شهری و … است.

شهرجدیدمهستان، اكنون دارای بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است كه با ساخت و تكمیل واحدهای مسكن ملی مهر طبق پیش بینی‌ها جمعیت این شهر در افق طرح به حدود ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

Comments (0)
Add Comment