طرح راهبران شغلی، اقدامی مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان البرزی

طی 9 ماهه سال جاری کمیته امداد استان البرز با طرح راهبری شغلی 1432 شغل برای نیازمندان و مددجویان این استان ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمد محمدی فرد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکار‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: طرح‌های راهبران شغلی، گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار موفق برای مددجویان است.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعدادسنجی و مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند، افزود: طی 9 ماهه سال جاری کمیته امداد استان البرز با طرح راهبری شغلی 1432 شغل برای نیازمندان و مددجویان این استان ایجاد کرده است.
محمدی فرد نوان کرد: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه مددجویانی که نیازمند آموزش هستند پس از فراگیری برخی مهارت‌ها وارد بازار کار می‌شوند ادامه داد: در استان البرز راهبری شغلی نیازمندان و مددجویان کمیته امداد در قالب طرح‌های خدمات، دام‌پروری، صنایع‌دستی، صنفی و صنعتی، کشاورزی، گلیم و فرش می‌باشد که برای مددجویانی که به هر دلیل امکان فعالیت بیرون از منزل را ندارند ایجاد اشتغال نموده است.
محمدی فرد ادامه داد:کمیته امداد با پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش و ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار، در تلاش است تا مددجویان به خودکفایی رسیده و نیاز به سازمان‌های حمایتی نداشته باشند.
انتهای پیام/شراره کهنسال



Comments (0)
Add Comment