کنگره شعر امام حسن مجتبی(ع) با حضور ۱۶۰ شاعر آیینی و مذهبی در استان البرز برگزار می‌شود

دبیر کنگره شعر امام حسن مجتبی(ع) از برگزاری این کنگره در استان البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج هادی جان فدا بعد از ظهر امروز در نشست خبری سومین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی ع برگزار شد اظهار داشت: این کنگره دارای ارزش بسیار زیادی در استان است که ظرفیت بالایی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این نوضوع همیشه از چشم مسئولین به دور بوده است،افزود: دبیر خانه این کنگره ثبت شده است و نیازمند یاری مسئولین کشوری و استانی است.

دبیر کنگره شعر امام حسن ع با اشاره به اینکه این کنگره شعر ولایی و شعر آینی را در خود جای داده است، گفت: این گونه سروده ها واقعه عاشورا را در خود جای داده اند و پیام اور اصلی این واقعه بوده اند.

وی با بیان اینکه در دولت نهن و دهم اتفاقات بسیار خوبی برای این کنگره رخ داده است، عنوان کرد: باید از بودجه های فرهنگی برای چنین مراسم و کنگره هایی استفاده شود.

جان فدا با بیان اینکه 150 میلیون تومان حداقل مبلغی است که برای کنگره شعر نیاز است و ما امسال با کمترین هزینه سومین سال است که آن را برگزار می کنیم، گفت: بیش از 160 شاعر از نقاط مختلف کشور در این کنگره شرکت و 5 نفر شاعر از بین انها برگزیده می شود.

دبیر این کنگره با بیان اینکه 2نفر از این افراد به عنوان شایسته تقدیر معرفی می شوند، افزود: مراسم اختتامیه این برنامه یکشنبه 11مهر ساعت18 در امام زاده حست کرج با حضور میهمانان ویژه و شعرای بنام برگزار می شود.

در این نشیت محمد محرابی مدیر کل حوزه هنری استان البرز ادامه داد: شنبه 10 مرداد ماه سال جاری سیزدهمین سوگواری عاشورایی در محل امام زاده طاهر ع در ساعت16 برگزار می شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/الناز کوهزاده

Comments (0)
Add Comment