یک میلیون تومانی پاداش برای مددجویان مشغول به کار

 

شاهین رضایی در گفت وگو با خبرنگار همگام با البرز با تأکید بر اینکه این نهاد از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه و مهارتی متناسب در صدد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی و خودکفایی است اظهار داشت: سهم البرز در ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند در سال جاری، 8000 شغل است که در قالب تسهیلات اشتغال، کاریابی و راهبری شغلی به‌طور مستقیم و به‌طور غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی افزود : در سال گذشته بیش از ۳۹۵۰ مورد جهت دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی ، ۱۹۰۰ نفر از متقاضیان اشتغال به مراکز کاریابی و ۳۲۰۰ نفر برای گذراندن دوره‌های آموزش شغلی استان معرفی‌شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه بنگاه اقتصادی می توانند از مددجویان تحت حمایت این نهاد به‌عنوان نیروی انسانی استفاده کنند گفت : این بنگاهها می توانند از مشوق کمیته امداد مبنی بر پرداخت صد در صدی حق بیمه سهم کارفرما در دو سال نخست استفاده نمایند .

وی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت را یکی از خدمات ویژه این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: باهدف پایداری و ثبات شغل ، بازرسان کمیته امداد پنج‌ساله به طور مستمر بر طرح‌های اشتغال ایجادشده نظارت می‌کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال
Comments (0)
Add Comment